فهرست مطالب

کابل آلومینیوم PVC چیست؟ کابل آلومینیومی به کابلی گفته می شود که جنس فلز رسانای آن از فلز آلومینیوم باشد. این نوع کابل دارای مقاومت الکتریکی بالایی است و بیشتر در حوزه برق‌ کشی ساختمانی کاربرد دارد. این نوع کابل با توجه به جنس عایق به دو نوع کابل آلومینیوم PVC  و کابل آلومینیوم XLPE  تقسیم می‌شود. از کابل آلومینیومی معمولاً با عنوان “کابل قدرت همراه با هادی آلومینیومی” ، “کابل آلومینیومی” یا “هادی آلومینیومی” یاد می‌شود. از آنجایی‌که کابل آلومینیومی دارای قابلیت انعطاف ‌پذیری بالایی است، از آن بیشتر در مکان‌های بسته یا فضای محدود استفاده می شود. این نوع کابل از خصوصیات منحصر به ‌فردی برخوردار است که آن را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای انواع پروژه‌ها تبدیل می‌کند. انعطاف‌پذیری بالا، امکان خم شدن زیاد، کشیده شدن و قابلیت شکل‌پذیری بالا کابل آلومینیومی را به یکی از بهترین انواع کابل در صنایع برقی تبدیل کرده است. این‌گونه از کابل‌ها برای پروژه‌هایی با هزینه محدود و یا استفاده در برق‌کشی موقت بسیار مناسب می‌باشد. همچنین کابل‌های آلومینیومی PVC در صنایعی چون صنعت ساختمانی، به شکلی وسیع مورد استفاده قرار می گیرد. عملکرد این نوع کابل در کاربری‌هایی چون کاربری‌های بنیادی و یا تجاری بسیار مؤثر است و امروزه از آن در صنعت نیز استفاده‌ شده چرا که بازدهی بسیار مؤثری در استفاده از این نوع کابل وجود دارد. کابل‌ آلومینیومی با روکش PVC همان‌طور که گفته شد یکی از مطمئن‌ترین و پرکاربردترین انواع کابل است. علاوه بر هادی بسیار قدرتمند این نوع کابل، روکش آن ‌که از جنس PVC می‌باشد این کابل را به یکی از مؤثرترین انواع کابل برای استفاده در شرایط جوی و محیطی مختلف تبدیل کرده است. استفاده از کابل آلومینیومی PVC در شرایط جوی متغیر مثل سرمای شدید و یا گرمای زیاد بسیار مستحکم و مقاوم است و در مکان‌های مرطوب یا خیس مانع از نفوذ آب به درون ساختار کابل می شود. علاوه بر این جنس PVC استفاده‌ شده در عایق کابل  از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و به‌ راحتی دچار پارگی، کش آمدن، سوختگی و فرسودگی نمی شود. در یک‌ کلام انتخاب‌ کابل آلومینیومی در بسیاری از پروژه‌های صنعتی یا ساختمانی یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود که خیال ما را از همه جهات راحت می کند.



کابل آلومنیومpvc - کابل مسین
کابل آلومنیومpvc - کابل مسین

مزیت کابل آلومینیوم PVC

کابل آلومینیومی PVC  نیز مانند انواع دیگر سیم و کابل دارای مزیت‌های فراوان و برخی از معایب است. در اینجا ما به بیان مزایای کابل آلومینیومی PVC می‌پردازیم تا با تمامی جوانب و خصوصیات این کابل پرکاربرد آشنا شوید:

  • همان‌طور که می دانید آلومینیوم ماده رسانای کابل آلومینیومی می‌باشد. استفاده از این ماده نسبت به سایر رساناها (بخصوص مس) در ساختار کابل‌ها از لحاظ قیمت بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است و در تناژهای بالا استفاده از کابل آلومینیومی بسیار ارزان‌تر از کابل مسی خواهد بود.
  • یکی دیگر از خصوصیات کابل آلومینیومی امکان استفاده آن در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و ساختمانی است، چرا که آلومینیوم فلزی انعطاف‌پذیر است و به همین جهت در شرایط سخت استفاده از آن همواره بهتر از کابل‌های مسی است.
  • از مهم‌ترین مزایای کابل آلومینیومی آسان‌تر بودن شرایط نگهداری آن است. آلومینیوم به علت تغییر ناپذیری نگهداریش آسان‌تر بوده و به‌ سرعت کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و دچار فرسودگی زود هنگام نمی شود.
  • قابلیتهای آلومینیوم بسیار چشمگیر است. به همین جهت است که در بسیاری از کاربردها مثل ساخت قاب پنجره که بسیار ظریف و باریک است می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همین ماده را نیز می‌توان برای پروژه‌های بزرگ صنعتی نیز بکار برد و برای کابل‌کشی‌های قدرت از آن استفاده کرد.
  • آلومینیوم قابلیت تحمل فشار زیاد و بار سنگین را به‌ خوبی دارد.
  • یکی دیگر از مزیت‌های کابل آلومینیومی خاصیت مغناطیسی نبودن آن است و به همین جهت استفاده از آن در بعضی از کاربری‌های الکتریکی توصیه می گردد. چرا که در زمان استفاده از آن کمترین واکنش را با اجزاء و عناصری که به نیروی مغناطیسی حساسیت دارند ، بوجود نمی آورد.
  • در مورد امکان بازیافت آلومینیوم هم باید گفت که این فلز تا میزان ۱۰۰ درصدی قابل بازیافت است و حتی در زمان بازیافت آن انرژی کمی را صرف خود می کند.
  • یکی از مزیت‌های کابل آلومینیومی با روکش PVC این است که کابل در برابر انواع خوردگی، حرارت، کشیدگی، زنگ‌زدگی و… بسیار مقاوم است و کمتر دچار فرسودگی ناشی از این عوامل می شود.
  • روکش کابل آلومینیومی از جنس PVC بسیار مقاوم است و به همین جهت امکان بهره‌برداری از این کابل در انواع و اقسام شرایط جوی و محیطی را فراهم می‌کند. مثلاً از کابل آلومینیومی PVC می‌توان در شرایط آب و هوایی سرد و بسیار گرم استفاده نمود حتی در زیر بتن و سیمان ، در شرایط مرطوب و حتی خیس کمترین آسیبی متوجه این کابل نمی شود.
  • از آنجایی‌که وزن آلومینیوم بسیار سبک است و در کنار آن از PVC برای عایق کردنش استفاده‌ شده وزن کلی کابل نه ‌تنها بسیار پایین آمده بلکه آن را بسیار منعطف کرده است و این از مزایای مهم برای کابل آلومینیومی PVC محسوب می شود.

قیمت کابل آلومینیوم با روکش PVC

همان‌طور که گفته شد قیمت کابل‌های آلومینیومی نسبت به کابل‌های مسی از بهای کمتری برخوردار است (چیزی حدود یک‌سوم). از طرف دیگر قیمت کابل آلومینیومی باروکش PVC در قیاس با سایر کابل‌های روکش‌دار قیمت کمتری دارد، به ‌عبارت ‌دیگر، در مقایسه کابل‌های برقی که دارای جنس یکسان (آلومینیوم) باشند و همین‌طور اندازه و سایز آن‌ها نیز یکی باشد ، قیمت کابلی که از روکش PVC برای عایق آن استفاده ‌شده، پایین‌تر است. می توان گفت که کابل‌هایی که دارای روکشی از جنس سیلیکون یا لاستیک و… باشند قیمتشان از نمونه PVC  بالاتر است.

مشاوره و پاسخگویی در سریع‌ترین زمان ممکن

برای اطلاع از قیمت‌های دقیق و به‌روز و مشاوره تخصصی با کارشناسان شرکت کابل مسین، در واتساپ به شماره ۰۹۱۰۷۵۸۷۱۳۲ در ارتباط باشید.

کابل آلومنیومpvc - کابل مسین
کابل آلومنیومpvc - کابل مسین

کاربرد کابل آلومینیوم PVC

سیم‌ها و کابل‌ها از یک فلز رسانای مسی یا آلومینیومی ساخته ‌شده‌اند. این فلزات دارای عملکردی مشابه هستند و برای جابجایی و توزیع برق بکار برده می شوند. در واقع از هرکدام از این نوع کابل‌ها (مسی یا آلومینیومی) می‌توان جهت انتقال برق استفاده کرد. اما در عمل استفاده از کابل‌های آلومینیومی فراگیرتر است چراکه فاقد عیوب سیم‌های مسی بوده و ازنظر قیمت نیز به‌صرفه‌تر است. کاربردهای مختلف کابل‌ آلومینیومی PVC عبارت‌اند از:

  • استفاده در شبکه انتقال برق خانگی
  • استفاده در سیستم‌های توزیع برق محلی
  • استفاده در خطوط انتقال نیرو با بار زیاد
  • استفاده در سیم‌کشی در فضای داخلی هواپیماها
  • استفاده در پروژه‌های توزیع برق با ولتاژ ضعیف
  • استفاده در سیم‌کشی برقی داخل مجتمع‌های مسکونی، تجاری و…

خرید کابل آلومینیوم PVC

همان‌گونه که از خصوصیات کابل آلومینیومی PVC پیداست، عناصر تشکیل‌دهنده این نوع کابل از مفتولی آلومینیومی همراه با یک عایق روکش PVC تشکیل‌ شده است. برای خرید کابل آلومینیومی PVC تعداد زیادی فروشنده در سراسر کشور وجود دارد که شما می‌توانید با مراجعه حضوری به آنها و  یا برای برخی از این فروشندگان می‌توانید به‌ صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید. اما کارخانه «کابل مسین»  MESINCABLE.COM از خصوصیاتی برخوردار است که این تولید کننده را به یکی از مطمئن‌ترین و بهترین تولیدکنندگان سیم و کابل تبدیل کرده است. نخستین و شاید مهم‌ترین ویژگی این کارخانه قیمت‌های بسیار منصفانه و مقرون به‌صرفه آن است که انواع کابل‌ها را با نازل ترین قیمت عرضه می کند. ویژگی دیگر در کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه تولید کابل آلومینیومی PVC می‌باشد. همان‌طور که گفتیم کابل آلومینیومی از دو جز اصلی فلز رسانا (آلومینیوم) و عایق محافظ (PVC) تشکیل ‌شده است. کابل مسین محصولات خود را با بهترین کیفیت و مرغوب‌ترین مواد اولیه تولید می کند. کیفیت عایق PVC کابل آلومینیومی از اهمیت بالایی برخوردار است  چرا که اگر این عنصر از کیفیت بالایی برخوردار نباشد منجر به صدمات اساسی به پروژه‌ای که کابل در آن بکار برده شده است، می شود. پس شما در هنگام خرید از کارخانه «کابل مسین» خیالتان از بابت کیفیت محصولات راحت خواهد بود. اما یک ویژگی دیگری که کابل مسین را از سایر رقبای خود متمایز می‌کند، تعهد این تولیدکننده به رضایت حداکثری مشتریان خود است. به همین دلیل این کارخانه بخشی را به ‌عنوان روابط عمومی تدارک دیده است تا شما پیش از خرید با کارشناسان مجرب و با تجربه، در رابطه با کالایی که قصد خرید آن را دارید صحبت کرده و اطلاعات جامعی را در این‌ باره کسب کنید. این کار باعث می‌شود که شما بتوانید با آگاهی و دانش هرچه بیشتر دست به خرید بزنید و همین امر است که رضایت‌مندی مشتری را به حداکثر می رساند. البته ناگفته پیداست که با وجود چنین رویکردی در عرضه و فروش محصولات دیگر شاید نیازی به مراجعه حضوری به فروشگاه نباشد و به همین دلیل بسیاری از مشتریان پس از گرفتن اطلاعات جامع در رابطه با محصول مورد نظر خود ، به‌ صورت تلفنی یا اینترنتی دست به خرید می زنند.

کابل آلومنیومpvc - کابل مسین

سوالات متداول کابل آلومینیوم PVC

خیر، PVC به عنوان روکش کابل آلومینیومی بسیار مقاوم است و به همین جهت امکان بهره‌برداری از این کابل در انواع و اقسام شرایط جوی و محیطی را فراهم می‌کند. مثلاً از کابل آلومینیومی PVC می‌توان در شرایط آب و هوایی سرد و بسیار گرم استفاده نمود حتی در زیر بتن و سیمان ، در شرایط مرطوب و حتی خیس کمترین آسیبی متوجه این کابل نمی شود.

  1. همان‌طور که می دانید آلومینیوم ماده رسانای کابل آلومینیومی می‌باشد. استفاده از این ماده نسبت به سایر رساناها (بخصوص مس) در ساختار کابل‌ها از لحاظ قیمت بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است و در تناژهای بالا استفاده از کابل آلومینیومی بسیار ارزان‌تر از کابل مسی خواهد بود.
  2. یکی دیگر از خصوصیات کابل آلومینیومی امکان استفاده آن در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و ساختمانی است، چرا که آلومینیوم فلزی انعطاف‌پذیر است و به همین جهت در شرایط سخت استفاده از آن همواره بهتر از کابل‌های مسی است.
  3. از مهم‌ترین مزایای کابل آلومینیومی آسان‌تر بودن شرایط نگهداری آن است. آلومینیوم به علت تغییر ناپذیری نگهداریش آسان‌تر بوده و به‌ سرعت کیفیت خود را از دست نمی‌دهد و دچار فرسودگی زود هنگام نمی شود.
  4. قابلیتهای آلومینیوم بسیار چشمگیر است. به همین جهت است که در بسیاری از کاربردها مثل ساخت قاب پنجره که بسیار ظریف و باریک است می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. همین ماده را نیز می‌توان برای پروژه‌های بزرگ صنعتی نیز بکار برد و برای کابل‌کشی‌های قدرت از آن استفاده کرد.
  5. آلومینیوم قابلیت تحمل فشار زیاد و بار سنگین را به‌ خوبی دارد.
  6. و…

بله، یکی  از مزیت‌های کابل آلومینیومی خاصیت مغناطیسی نبودن آن است و به همین جهت استفاده از آن در بعضی از کاربری‌های الکتریکی توصیه می گردد. چرا که در زمان استفاده از آن کمترین واکنش را با اجزاء و عناصری که به نیروی مغناطیسی حساسیت دارند ، بوجود نمی آورد.