قیمت-کابل-آلومینیومی-هوایی-مسین-کابل
کابل آلومینیومی هوایی (AAC)
قیمت-کابل-آلومینیومی-هوایی---مسین-کابل
کابل آلومینیوم ۲۵*۱
فهرست مطالب

سیم هوایی آلومینیومی چیست؟

سیم‌های هوایی عموماً ساخته‌ شده از جنس آلومینیوم می‌باشد و از لحاظ ساختاری به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  • هادی هوایی آلومینیومی لخت
  • هادی هوایی آلومینیومی روکش‌دار

سیم‌های هوایی لخت دارای انواع مسی و آلومینیومی هستند که با نام‌های اختصاری AAC و ACSR و AAAC شناخته می­شوند. این نوع از سیم‌ها برای استفاده شدن در خطوط توزیع برق با ولتاژهای ضعیف و متوسط مورد استفاده  قرار می‌گیرند. سیم‌های هوایی آلومینیومی دارای مزایای زیادی می‌باشند که در زیر به ‌اختصار به هر یک از آن­ها اشاره می­کنیم:

  • سهل بودن در راه اندازی شبکه
  • احداث نمودن شبکه سیم هوایی بسیار کمتر از شبکه‌های زمینی است
  • عیب‌یابی و رفع عیب راحت و سهل
  • بی‌نیازی به متخصص در زمان عیب‌یابی و هزینه بسیار ناچیز رفع عیب شبکه سیم‌کشی
  • صرفه ‌جویی در هزینه و زمان جهت انشعاب گیری و آسان بودن انشعاب گیری

البته سیم‌های هوایی آلومینیومی در کنار مزایایی که دارند عیوبی را نیز در بردارند که در زمان استفاده از آن­ها باید حتماً این عیوب را شناخت:

  • پایداری ناچیز در مقابل شرایط جوی متغیر مثل طوفان و باد
  • قطع شدن زیاد بر اثر برخورد با موانعی چون شاخه درختان
  • گاهی منجر به تخریب محیط ‌زیست می­شوند، به این دلیل که در اثر برخورد با شاخه‌های درختان آتش‌سوزی به بار می آورند
  • جریان نشتی در تجهیزات این شبکه کابلی گاهی منجر به دادن تلفات می­شود
  • وجود خطاهایی مقطعی در اثر برخورد با اشیا خارجی و یا پرندگان
  • خطرات جانی بالا برای افراد در معرض شبکه سیم‌کشی
  • شاخه زنی آن، گاه باعث تخریب محیط‌زیست می­شود
  • شرایط بوجود آوردن انشعاب‌های غیرمجاز برق
  • استفاده کردن از انشعاب‌های غیرمجاز گاه منجر به پارگی سیم‌ها می­شود
  • تأثیر منفی در فضای شهری و زیبایی محیطی
  • ناپایداری مقاومت کابل‌ها در برابر شرایط جوی و آب و هوایی نامناسب
سیم هوایی آلومینیومی - کابل مسین
سیم هوایی آلومینیومی - کابل مسین

آشنایی با مشخصات سیم هوایی آلومینیومی

مشخصات سیم هوایی آلومینیومی که به‌ اختصار به آن­ها سیم‌های ACSR نیز گفته می­شود به‌ قرار زیر است:

سیم هوایی آلومینیومی یک نمونه از هادی خطوط انتقال هوایی انرژی برق می‌باشد. این نوع سیم علاوه بر دسته‌بندی بالا، ازلحاظ ساختاری نیز دارای انواع متفاوتی است:

AAC: سیم‌های هوایی آلومینیومی

AAAC: سیم‌های هوایی آلومینیومی همراه با آلیاژ که از خاصیت مکانیکی بالایی برخوردار است.

ACSR: سیم­های هوایی که با این نام اختصاری شناخته می‌شوند تشکیل‌شده از دو یا چند مغز فولادی هستند که از پوششی گالوانیزه برخوردارند.
AAAC: سیم‌های هوایی آلومینیومی همراه با آلیاژ که از خاصیت مکانیکی بالایی برخوردار است.AAC: سیم‌های هوایی آلومینیومی

هر یک از این سیم‌ها دارای ولتاژ نامی مختص به خود است که در زیر به آن­ها اشاره می‌کنیم:

AAC: دارای ولتاژ نامی ضعیف و متوسط

AAAC: دارای ولتاژ نامی سطح متوسط و قوی

ACSR : دارای ولتاژ نامی سطح متوسط و قوی

انواع سیم هوایی آلومینیومی

مرسوم ترین سیم فولادی و آلومینیومی فاکس FOX دارای مقطعی به‌اندازه mm 42 از نمونه هادی‌های هوایی می‌باشد که به‌ صورت تقویت‌ شده با فلز فولادی ACSR تولید می‌گردد، این نوع از هادی‌های برق از تنوع بالایی برخوردار هستند. برای اینکه بتوانیم تفاوت اندازه‌ها و سایزها با سطح مقطع‌های متفاوت آنها را بفهمیم و ساختارهای متفاوتشان را درک کنیم، برای هر یک از انواع متفاوت آن اسامی متفاوتی در نظر گرفته‌ شده است. ازآنجایی‌ که سیم FOX نوعی از سیم‌های خاص محسوب می شوند جهت خرید این نوع سیم بایستی به شرکت سازنده سفارش تولید آن داده شود تا به میزان مورد نظر برای شما تولید شود. همان‌طور که در بالا نیز گفته شد از سیم FOX بیشتر برای انتقال برق از طریق شبکه‌های هوایی ACSR استفاده می شود. شما می‌توانید برای به دست آوردن قیمت هر یک از انواع سیم فاکس که مورد نظرتان است با شرکتها و کارخانه های تولیدی سیم FOX تماس حاصل کرده و قیمت روز آن را دریافت کنید، چرا که قیمت این نوع سیم بسیار وابسته به وضعیت بازار و قیمت ارز می باشد و مدام در حال تغییر است.

سیم فاکس - کابل مسین

وزن سیم هوایی آلومینیومی

وزن سیم هوایی آلومینیومی را باید بر اساس سطح مقطع آن یافت. در اینجا با اشاره به سطح مقطع‌های مختلف سیم‌های هوایی آلومینیومی وزن هر یک از آن­ها در هر متر مربع ارائه می­دهیم:

  • سیم هوایی آلومینیومی AAC:
  1. مقطع ۷۰ میلی‌متر: ۱۸۱ گرم در هر مترمربع

۲.مقطع ۵۰ میلی‌متر: ۱۳۳ گرم در هر مترمربع

۳.مقطع ۳۵ میلی‌متر: ۹۴ گرم در هر مترمربع

۴.مقطع ۲۵ میلی‌متر: ۶۶ گرم در هر مترمربع

  • سیم هوایی آلومینیومی ACSR:

۱.مقطع ۱۲۰ میلی‌متر: ۴۵۵ گرم در هر مترمربع

۲.مقطع ۷۰ میلی‌متر: ۲۵۵ گرم در هر مترمربع

۳.مقطع ۵۰ میلی‌متر: ۱۴۹ گرم در هر مترمربع

لیست قیمت سیم هوایی آلومینیومی

از آنجایی سیم‌های هوایی آلومینیومی دارای سطح مقطع‌های مختلف، تایپ‌ها و کلاس‌های مختلفی می‌باشد ارائه یک لیست جامع از قیمت آن­ها در اینجا ممکن نیست. علاوه بر آن قیمت‌ها همواره در حال تغییر هستند و با جابجا شدن قیمت ارز قیمت سیم‌ها نیز تغییر می­کند. به همین دلیل پیشنهاد می­شود برای دریافت قیمت تمام‌شده هر یک از انواع سیم‌ و کابل ها با نمایندگی‌های فروش سیم‌های آلومینیومی هوایی تماس حاصل کنید.

خرید سیم هوایی آلومینیومی

فروش انواع سیم‌های آلومینیومی خطوط هوایی که دارای مغزی فولادی هستند جزو محصولات روتین بسیاری از تولیدکنندگان است. فروش این نوع از سیم‌ها با یک ‌فاصله زمانی اندک میان سفارش و تحویل انجام می­گیرد. از آنجایی‌که این نوع  محصولات بیشتر برای پروژه‌های برق‌رسانی مورد استفاده قرار می­گیرند دارای مشتریان خاص خود است و تولید بر اساس سفارش انجام می­گیرد. علاوه بر هادی‌های لخت آلومینیومی با مغزی فولاد فروش انواع روکش‌دار این نوع از سیم‌ها نیز جزو برنامه‌های تولیدی بسیاری از شرکت‌ها است. در واقع برنامه‌های فروش سیم‌های آلومینیومی هوایی با مغز فولادی بر اساس دو مؤلفه: ۱. نیاز بازار ۲. توان تولیدکنندگان  صورت می‌گیرد که معمولاً در وب‌سایت اکثر شرکت‌های تولید جداولی از محصولات موجود و قابل‌عرضه خود ارائه می‌دهند. شما می‌توانید با مطالعه این جداول از وجود محصول موردنظر خود اطلاع حاصل کنید.

سیم فاکس - کابل مسین


راهنمای انتخاب کابل آلومینیومی هوایی

با در نظر گرفتن عوامل مهمی که در تعیین قیمت کابل برق آلومینیومی هوایی تأثیر می‌گذارند، می‌توانید بهترین محصول را انتخاب کنید. در انتخاب کابل آلومینیومی هوایی به موارد زیر توجه کنید:

۱. نیازهای شبکه

ابتدا نیازهای شبکه‌ی خود را به دقت تعیین کنید. اندازه، طول، و نوع کابلی که نیاز دارید را مشخص کنید.

۲. برند معتبر

از برندهای معتبر و با تجربه برای خرید کابل آلومینیومی هوایی استفاده کنید. برندهای معتبر معمولاً کیفیت بالا و ضمانت دارند.

۳. تست و گواهی‌نامه‌ها

مطمئن شوید که کابل مورد نظر شما تست شده و دارای گواهی‌نامه‌های معتبر از سازمان‌های مرتبط است.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابل آلومینیومی هوایی

کابل آلومینیومی هوایی در امور اتصالات و انتقال اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. این کابل‌ها نقش بسیار مهمی در انتقال داده‌ها و اطلاعات در شبکه‌های ارتباطی ایفا می‌کنند. اما یکی از مسائل مهمی که همه ما در نظر باید داشته باشیم، قیمت کابل‌های آلومینیومی هوایی است. در این مقاله، به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت این کابل‌ها و راه‌های ارتقاء کیفیت اتصالات پرداخته و نکات مهمی را برای انتخاب و استفاده از آن‌ها ارائه خواهیم داد.

۱. جنس آلومینیوم

یکی از عوامل اساسی در تعیین قیمت کابل برق آلومینیومی هوایی، نوع و کیفیت آلومینیوم مورد استفاده در ساخت آن‌هاست. آلومینیوم با متریال‌های مختلفی ترکیب می‌شود و این ترکیب بر کیفیت نهایی کابل تاثیر می‌گذارد. برای اتصالات با عمر طولانی و کارایی بالا، انتخاب آلومینیوم با کیفیت بسیار مهم است.

۲. ضخامت کابل

ضخامت کابل نیز به عنوان یک عامل تاثیرگذار در قیمت مطرح می‌شود. کابل‌های ضخیم‌تر عمدتاً کارایی بالاتری دارند و قابلیت انتقال داده‌ها بهتری دارند. اما این ضخامت به همراه افزایش قیمت می‌آید. برای استفاده بهینه، باید نیازهای خود را برای ضخامت کابل مشخص کرده و مطابق با آن انتخاب کنید.

نتیجه گیری

در نهایت، قیمت کابل آلومینیومی هوایی به عوامل متعددی بستگی دارد که در انتخاب و استفاده از آن‌ها باید مد نظر داشت. با انتخاب کابل‌های با کیفیت و انجام نصب صحیح و نگهداری منظم، می‌توانید از اتصالات پایدار و کارآمدی برخوردار شوید. همچنین، توجه به عوامل مختلفی که در تعیین قیمت این کابل‌ها دخیل هستند، می‌تواند به شما در انتخاب بهتر و هوشمندانه‌تر کمک کند.

سوالات متداول سیم هوایی آلومینیومی

از آنجایی سیم‌های هوایی آلومینیومی دارای سطح مقطع‌های مختلف، تایپ‌ها و کلاس‌های مختلفی می‌باشد ارائه یک لیست جامع از قیمت آن­ها در اینجا ممکن نیست. علاوه بر آن قیمت‌ها همواره در حال تغییر هستند و با جابجا شدن قیمت ارز قیمت سیم‌ها نیز تغییر می­کند. به همین دلیل پیشنهاد می­شود برای دریافت قیمت تمام‌شده هر یک از انواع سیم‌ و کابل ها با نمایندگی‌های فروش سیم‌های آلومینیومی هوایی تماس حاصل کنید.

مرسوم ترین سیم فولادی و آلومینیومی فاکس FOX دارای مقطعی به‌اندازه mm 42 از نمونه هادی‌های هوایی می‌باشد که به‌ صورت تقویت‌ شده با فلز فولادی ACSR تولید می‌گردد.

  • سهل بودن در راه اندازی شبکه
  • احداث نمودن شبکه سیم هوایی بسیار کمتر از شبکه‌های زمینی است
  • عیب‌یابی و رفع عیب راحت و سهل
  • بی‌نیازی به متخصص در زمان عیب‌یابی و هزینه بسیار ناچیز رفع عیب شبکه سیم‌کشی
  • صرفه ‌جویی در هزینه و زمان جهت انشعاب گیری و آسان بودن انشعاب گیری