فهرست مطالب

سیم و کابل برق یکی از عناصر اصلی ساخت و ساز در پروژه‌های مختلف است. بدون دسترسی به سیم و کابل، امکان اجرای پروژه در هیچ ابعادی وجود ندارد و تقریبا بعید است. به همین دلیل خرید از  بهترین برند سیم و کابل بسیار حائز اهمیت است و شما دقیقا باید بدانید که به چه نوع سیمی نیاز دارید، بودجه‌تان چقدر است، چه محدودیت‌هایی دارید و… . به همین دلیل انتخاب تولیدکننده سیم و کابل برای خرید، نیازمند توجه بیشتر و نهایت دقت است تا هنگام اجرای پروژه، مجری نسبت به ایمنی و کارآیی سیم کشی مطمئن باشد. در این مقاله از کابل مسین، فاکتورهای مهم و حیاتی که هنگام خرید سیم برق و کابل برق باید به آن توجه داشت را بطور کامل و جامع بررسی کرده‌ایم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین برند سیم و کابل - کابل مسین

بهترین برند سیم و کابل باید چه نوع محصولی تولید کند؟

سیم و کابل مرغوبی که از  برند شناخته شده ای مانند کابل مسین خریداری شده باید ویژگی های زیر را دارا باشد:

۱. ساختار محکم و مستحکم: سیم و کابل باید از مواد با کیفیت بالا ساخته شوند و دارای ساختاری محکم و مستحکم باشند تا در برابر کشش، خمش، فشار و ضربه ها مقاومت کنند.

۲. عدم انعطاف پذیری زیاد: سیم و کابل به طور طبیعی می توانند انعطاف پذیر باشند، اما اگر زیادی انعطاف پذیر باشند، ممکن است به راحتی خم شوند یا پاره شوند. بنابراین، بهتر است سیم و کابل با انعطاف مناسب انتخاب شوند.

۳. عدم گره خوردن: سیم و کابل باید به گره خوردن مقاوم باشند تا بتوانند به راحتی پوشیده شوند و در طول زمان نیز مقاومت خود را حفظ کنند.

۴. مقاومت در برابر آتش و حرارت: سیم و کابل باید مقاوم در برابر آتش و حرارت باشند تا در صورت بروز حریق، نسوزند یا سریعاً آتش نگیرند.

۵. انعطاف پذیری در دمای مختلف: سیم و کابل باید در دماهای مختلف انعطاف پذیری خوبی داشته باشند تا در طی تغییرات دما، مانند گرما و سرما، شکل خود را حفظ کنند و کارایی خود را از دست ندهند.

۶. رسانایی برق خوب: سیم و کابل باید دارای رسانایی برق خوبی باشند تا انتقال برق به خوبی انجام شود و از هیچگونه خطری جلوگیری شود.

بهترین برند سیم و کابل - کابل مسین

چه معیارهایی برای انتخاب بهترین برند سیم و کابل وجود دارد؟

هنگام انتخاب و خرید انواع سیم و کابل برق از دست یک تولیدکننده سیم و کابل باید چندین فاکتور را در نظر گرفت. در اینجا قصد داریم به بررسی چند فاکتور مهم و الزامات الکتریکی بپردازیم. برخی از این فاکتورها عبارتند از:

ظرفیت حمل جریان

ظرفیت حمل جریان به محاسبه مقدار جریانی که یک کابل می‎تواند حمل کند، اشاره دارد. ظرفیت حمل جریان سیم یا کابل به‎طور مستقیم با اندازه آن متناسب است. جریان یک سیم بر حسب آمپر (Amp) بیان می‌شود. هرچه اندازه سیم بزرگتر باشد، جریان بیشتری را می‎‌تواند حمل کند.

اندوکتانس

اندوکتانس خاصیت یک سیم یا مدار است که با تغییر مقدار جریان، نیروی محرکه الکتریکی القا می‌کند. اندوکتانس باعث عقب افتادن ولتاژ می‌شود. این اتفاق یا در خود سیم یا در سیم‌های کناری می‌تواند اتفاق بیافتد. اندازه‌ی اندوکتانس با میکروهنری در هر فوت (μH/Ft) بیان می‌شود.

امپدانس

امپدانس مفهوم کلی‌تر مقاومت در مدار است اما تفاوت‌هایی نیز با مقاومت دارد. امپدانس الکتریکی همان مقاومت است که یک مدار یا سیم با جریان متناوب (AC) در هنگام اعمال ولتاژ ایجاد می‎کند. اما در جریا‌ن‌های DC اینگونه نیست. امپدانس با اهم (Ω) بیان می‌شود. طول کابل تاثیری بر امپدانس آن ندارد، اما امپدانس در انتهای فرستنده و گیرنده کابل باید یکسان باشد.

ظرفیت

ظرفیت اندازه گیری میزان انرژی است که یک کابل می‌‎تواند در خود ذخیره کند. ظرفیت خازنی بر حسب پیکو فاراد در هر فوت (pF/ft) بیان می‎شود. ظرفیت خازنی بالا می‎تواند عملکرد کابل را در فرکانس‎های بالا مختل کند.

مقاومت

کاربرد اصلی مقاومت الکتریکی محدود کردن جریان الکتریسیته در مدار است. مقاومت بطور کلی با اهم (Ω) بیان می‎شود.

سرعت انتشار

این اصطلاح به سرعتی اطلاق می‌شود که سیگنال در طول کابل در مقایسه با سرعت آن در هوای آزاد، حرکت می‌کند. در کاربردهای عملی، کابل سرعت سیگنال‎های الکتریکی را کاهش می‎دهد. این اثر کند شدن مستقیماً به مواد دی الکتریک کابل بستگی دارد. سرعت انتشار به صورت درصدی از سرعت سیگنال در فضای آزاد بیان می‎شود. هر چه سرعت انتشار کمتر باشد، تاخیر نیز بیشتر می‌شود.

ولتاژ

ولتاژ همان اندازه گیری فشار الکتریکی در طول سیم هادی است. درجه ولتاژ به طور مستقیم با ضخامت عایق کابل متناسب است. هرچه عایق ضخیم‎تر باشد، ولتاژ بالاتری را می‌تواند تحمل کند.

 

پیروی از این دستورالعمل ‎ها به شما کمک می‎کند سیم یا کابلی با کارایی بالا و بادوام انتخاب کنید. اگر به کمک بیشتری در این زمینه نیاز دارید، بهتر است با یک تولیدکننده سیم و کابل متخصص تماس بگیرید. کارشناسان کابل مسین می‌توانند در این زمینه راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه دهند.

مشاوره و پاسخگویی در سریع‌ترین زمان ممکن

برای اطلاع از قیمت‌های دقیق و به‌روز و مشاوره تخصصی با کارشناسان شرکت کابل مسین(تولیدکننده سیم و کابل)، در واتساپ به شماره ۰۹۱۰۷۵۸۷۱۳۲ در ارتباط باشید.

برای خرید از بهترین برند سیم و کابل چه فاکتورهایی را باید در نظر داشت؟

یکی از مهمترین سوالات در زمینه‌ی خرید از بهترین برند سیم و کابل این است که برای خرید بهترین برند سیم و کابل چه فاکتورهایی را باید در نظر داشت؟ در اینجا قصد داریم به بررسی برخی از مهم‎ترین فاکتورها بپردازیم. برخی از این عوامل عبارتند از:

آشنایی با انواع سیم برق / کابل برق

با در دست داشتن پروژه، زمان خرید قطعات تاسیسات الکتریکی فرا رسیده است. در این زمان، مهم‎‌ترین فاکتور قیمت نیست، بلکه کیفیت متریال است که یک عامل ضروری برای تضمین ایمنی و عملکرد شبکه و مدار است. به عنوان مثال، زمانی که شما تصمیم به خرید انواع کابل و سیم برق می‌گیرید (چه بصورت حضوری چه بصورت آنلاین) باید به عواملی نظیر ظرفیت هدایت، ضخامت، عایق و… توجه داشته باشید و بطور دقیق آن‎ها را بررسی کنید. قبل از خرید انواع سیم برق و یا کابل برق از بهترین برندها باید به نیازهای پروژه توجه ویژه داشته باشید و دقیقا مطابق با نیازها، بهترین‌ها را خریداری کنید. در طی پروژه، استفاده از اقلام نامناسب می‎تواند باعث ایجاد آسیب و حوادث غیر قابل جبران مانند اتصال کوتاه، آتش سوزی و آسیب به وسایل برقی شود.

کیفیت بالاتر، اطمینان خاطر بیشتر

شاید این جمله کمی کلیشه‌ای باشد اما این یک حقیقت است که هیچ گاه نباید کیفیت را فدای کمیت کرد. شما باشد بهترین کیفیت سیم برق را برای پروژه‌‎تان انتخاب کنید.

از یک متخصص کمک بگیرید

قبل از تصمیم گیری برای خرید تجهیزات برقی مورد نیاز از تولیدکننده سیم و کابل بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. یک متخصص می‌تواند مقدار و نوع مواد الکتریکی را که باید خریداری کرد را مشخص کند و پروژه را از نظر مسائل ایمنی و… بررسی کند.

خرید از تولیدکننده سیم و کابل معتبر

قبل از خرید شما باید به دنبال فروشگاهی معتبر و خوشنام بگردید. انتخاب تامین کنندگان سیم و کابل برق بسیار حائز اهمیت است. شما باید به دنبال فروشنده‌ای باشید که دارای گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های مختلف باشد، از متریال‌های با کیفیت استفاده کند، نسبت به حمل و تحویل کالا مسئول باشد و دارای تضمین کیفیت و سلامت کالا باشد. تامین کننده مناسب باید بودجه منصفانه و تحویل سریع را با رعایت مهلت‎های پروژه شما تضمین کند. مسین کابل یکی از بهترین برند سیم و کابل می‌باشد که شما می‌توانید بدون هیچ دغدغه فکری، اصول اولیه پروژه خود را به آن‌ها بسپارید.

قیمت مس و آلومینیوم

قیمت مس و آلمینیوم یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار  بر قیمت سیم و کابل است. زیرا بخش عمده ای از سیم‎ها از مس و یا آلمینیوم تشکیل شده است. به همین دلیل نوسان قیمت مس و آلمینیوم باعث ایجاد نوسان در قیمت سیم و کابل می‎‌شود. از آنجایی که مس و آلمینیوم از سری کالاهایی با نوسان بالای قیمت هستند، بهتر است قبل از تولیدکننده سیم وکابل، برنامه ریزی درست و اساسی داشته باشید و نوسانات بازار را به خوبی بررسی کنید تا متضرر نشوید.

تحمل دما

اکثر سیم‎های مورد استفاده در ساختمان‌ها معمولا می‌توانند تا ۹۰ درجه سانتی گراد حرارت را تحمل کنند. ممکن است در برخی از موارد و در بعضی از پروژه‌ها نیاز باشد که سیم‌ها بطور مستقیم و یا غیر مستقیم در معرض حراراتی بالاتر از ۹۰ درجه سانتی گراد قرار گیرند. در این موارد بهتر است که شما از سیم‌ها و کابل‌هایی استفاده کنید که دقیقا برای این کار طراحی شده‌اند. برای مثال سیم استاندارد PVC در دمای ۱۰۵ درجه سانتیگراد و سیم PTFE برای ۲۰۰ درجه سانتیگراد درجه بندی شده است. در بسیاری از موارد خرید سیم برق اشتباه می‎تواند طول عمر عایق را کاهش دهد.

انعطاف پذیری

بطور کلی سیم‌ها به دو دسته‌ی کلی سیم‌های سخت و سیم‌های انعطاف پذیر تقسیم می‌شوند. از سیم‌های برق انعطاف پذیر معمولاً در تأسیسات مسکونی و صنعتی استفاده می‌شود. شما می‌توانید با توجه به فاکتورهای مورد نیاز و محدودیت‌‎های پروژه یکی از انواع کابل را تهیه نمایید. نصب و جابجایی کابل‌های انعطاف پذیر آسان‌تر است. به دلیل انعطاف پذیر بودن، این سیم‌ها به راحتی در فضاهای محدودتر مانند لوله‌ها می‌لغزند و جابجا می‌شوند.

بهترین برند سیم و کابل - کابل مسین

قیمت بهترین برند سیم و کابل به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه کابل برق و سیم برق جنبه مهمی است که باید در برنامه ریزی پروژه‎‌های تجاری یا صنعتی مورد توجه قرار گیرد. دانستن عواملی که بر هزینه کابل تأثیر می‎گذارد بسیار مهم است زیرا به شما کمک می‌کند تا ساختار پشت هزینه را درک کنید و بهترین گزینه را برای خرید از تولیدکننده سیم و کابل انتخاب کنید.

ارزیابی هزینه و قیمت در هر صنعتی مهم است و صنعت کابل نیز از این قاعده مستثنی نیست. کابل‎ها دارایی‎های ارزشمندی محسوب می‎شوند و تاثیر آن‎‌ها بر هزینه کلی یک پروژه یک عامل اساسی است که باید هنگام برنامه ریزی نیازهای خود، چه تجاری و چه صنعتی آن را در نظر بگیرید.

دستیابی به کابلی با بهترین کیفیت و کمترین هزینه همیشه یک اولویت کلیدی است. برای درک بهتر اینکه چه مواردی هزینه کلی کابل را تشکیل می‌دهد، ضروری است که یک کابل را به قطعات کوچکی تقسیم کنید و همچنین فرآیند ساخت را نیز شرح دهید و بررسی کنید که هر یک از این موارد چه تاثیری بر قیمت کابل می‌گذراد.

مواد خام و متریال سازنده

هزینه مواد اولیه هزینه‌ای است که برای تولید محصول نهایی استفاده می‎شود. این هزینه همچنین شامل هزینه‌های مربوط به حمل و نقل به تأسیسات سازنده، جابجایی آن‎ها، هزینه‎ های ترخیص کالا از گمرک و سایر هزینه ‎های مربوط به تحویل آن‎ها می‎شود.

مواد اولیه تقریباً ۹۰ درصد هزینه کلی کابل را تشکیل می‎دهد. حتی شگفت‌انگیزتر این است که هزینه هادی به خودی خود در بیش از ۸۰ درصد این سهم نقش دارد. البته این درصد بر اساس نوع متریال هادی (مس یا آلومینیوم)، اندازه هادی و تعداد هسته‎ها، از کابلی به کابل دیگر متفاوت است. به طور کلی، واضح است که مواد اولیه بیشترین هزینه‎های مربوط به قیمت کلی یک کابل را به همراه دارد.

پردازش

هزینه‌های پردازش یا ساخت با تمام فرآیندهای ساخت مورد نیاز برای تولید کابل، از جمله تمام ماشین آلات و اپراتورهای آن‎ها مرتبط است.

هزینه اوراق

هزینه ضایعات و اوراق هزینه مواد مورد استفاده در فرآیندهای تولید است که در محصول نهایی لحاظ نشده است. مثلا متریالی که برای تولید نمونه‌های اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل هزینه اوراق می‌باشد.

بسته بندی

هزینه‎های بسته بندی شامل هزینه درام کابل و در صورت نیاز قرقره می‎باشد. این هزینه‌ها همچنین شامل هزینه‌های فرآیند بسته‌بندی برای سیم پیچی یا برش کابل‌ها، در صورت نیاز برای حفظ اجزای کابل در طول حمل‌ونقل، جابجایی و ذخیره‌سازی می‌شود. هزینه‎های اضافی ممکن است شامل حمل و نقل نیز باشد که اغلب بر اساس توافقات قراردادی بین سازنده کابل و مشتری می‌باشد.

آزمایش

هزینه آزمایش نیز باید در نظر گرفته شود. این هزینه معمولاً با فرآیندهای مربوط به آزمایش داخلی شرکت‌های تولیدی مرتبط است که بر روی کل کابل و سیم، مطابق با استانداردهای ملی یا بین المللی مورد نیاز انجام می‎‌شود.

هزینه سربار

هزینه‎ هایی که به عنوان هزینه سربار نامیده می‎شود شامل تمام هزینه‎های تجاری جاری است که مستقیماً به تولید کابل نسبت داده نمی‎شود. برخی از نمونه‌های سربار شامل دستمزد کارکنان، فعالیت‌های مربوط به بازاریابی و فروش، آزمایش شخص ثالث و هزینه‌های تأیید محصول، قبوض آب و برق، قراردادهای تعمیر و نگهداری و… است. هزینه سربار معمولاً تقریباً ۲٪ از کل هزینه کابل را تشکیل می‌دهد.

در بررسی همه عوامل موثر ، درک اینکه چه چیزی بر هزینه کلی کابل تأثیر قابل توجهی دارد آنقدر که به نظر می‎رسد شهودی نیست. اینکه بتوانید مشخص کنید که کدام هزینه‎ها، از بین موارد ذکر شده در بالا، بیشترین تأثیر را بر قیمت نهایی که تولیدکننده سیم و کابل به شما می‌دهد دارد، جایی است که می توانید ارزشی را در فرآیند تصمیم گیری خود ایجاد کنید.

کابل مسین، بهترین تولید کننده سیم و کابل در ایران

کابل مسین یکی از برترین تولیدکننده سیم و کابل در کشور است. دستیابی به عنوان برترین و بهترین در هر حوزه‌‎ای اعم از تولیدات سیم و کابل کار آسانی نیست و قطعا سال‌ها تلاش پشت آن نهفته است. شرکت کابل مسین با بیش از ربع قرن تجربه، در خدمت صنعت کشور ایران بوده است و در زمینه تولید انواع سیم و کابل خودکفا می‌باشد.

کابل مسین در سال ۱۳۹۱به عنوان واحد نمونه ‎ی برتر استاندارد و کیفیت استان البرز برگزیده شده است. انتخاب به عنوان واحد نمونه استانی در صنعت سیم و کابل توسط اداره کل استاندارد استان البرز در سال ۱۳۹۵یکی از دیگر افتخارات شرکت کابل مسین است. همچنین کابل مسین برنده سیمرغ زرین به عنوان مدیریت خلاق در صنعت سیم و کابل کشور در سال ۱۳۹۷بوده است.  از دیگر افتخارات این شرکت میتوان به کسب نشان ملی رتبه نخست تولید سیم و کابل های قدرت و ضد حریق در سال ۱۳۹۷اشاره کرد. کسب تمامی این افتخارات و گواهینامه‌ها نشان سال‌ها تلاش مدیران، کارمندان، کارگران و تمامی تیم کابل مسین می‌باشد.

در اینجا قصد داریم به بخشی از دیگر افتخارات و شرکت کابل مسین بپردازیم:

۱. دارنده گواهینامه کاربرد علامت استاندارد اجباری از سازمان ملی استاندارد ایران

۲. دارنده گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) از موسسه  BUSINESS ASSESSMENT SERVICE

۳. دارنده نشان کیفیت اتحادیه اروپا  (CE)

۴. دارنده گواهینامه تایید صلاحیت سیستم مدیریت آزمایشگاه ISO/IEC17025

۵. دارنده گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه همکار(اکرودیته) اداره کل استاندارد استان البرز

۶. واحد نمونه برتر اداره کل استاندارد استان البرز در سال ۱۳۹۵

۷. واحد نمونه استاندارد و کیفیت استان البرز در سال ۱۳۹۱

۸. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان البرز

۹. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان تهران

۱۰. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان آذربایجان غربی

۱۱. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان سمنان

۱۲. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان یزد

۱۳. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی

۱۴. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان کرمانشاه

۱۵. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان خراسان (رضوی)

۱۶. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان کردستان

۱۷. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان هرمزگان

۱۸. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان مرکزی

۱۹. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان همدان

۲۰. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان اردبیل

۲۱. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان قم

۲۲. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان بوشهر

۲۳. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان مازندران

۲۴. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق استان فارس

۲۵. دارنده تایید صلاحیت از شرکت توزیع برق شهر تبریز

سوالات متداول بهترین برند سیم و کابل

برای خرید سیم و کابل باید به عواملی مانند مواد خام و متریال سازنده، پردازش، هزینه اوراق، بسته بندی، آزمایش و هزینه سربار توجه کرد.

از مهم ترین فاکتورها در این باره می توان به |آشنایی با انواع سیم برق، کیفیت، انعطاف پذیری، کمک از متخصص و خرید از تولید کننده سیم و کابل معتبر اشاره کرد.

کابل مسین یکی از برترین تولیدکننده سیم و کابل در کشور است. دستیابی به عنوان برترین و بهترین در هر حوزه‌‎ای اعم از تولیدات سیم و کابل کار آسانی نیست و قطعا سال‌ها تلاش پشت آن نهفته است. شرکت کابل مسین با بیش از ربع قرن تجربه، در خدمت صنعت کشور ایران بوده است و در زمینه تولید انواع سیم و کابل خودکفا می‌باشد.